Vyučující
|
-
Rhys Maxmilian, Mgr. Bc. Ph.D.
-
Haupt Jaromír, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Introduction to the skill of writing 2. The process of writing: Pre-writing, drafting and revising 3. Introduction to the paragraph: Topic sentence and supporting sentences 4. Revising and proofreading: unity, coherence, sentence skills 5. The narrative paragraph 6. The descriptive paragraph 7. The expository paragraph 8. Mid-term examination 9. Thesis statement and blueprint 10. Central paragraphs 11. Introductory paragraph. 12. Conclusion 13. Writing a five-paragraph essay (Introduction + the essay layout) 14. Writing a five-paragraph essay. (Three bodies + conclusion) Distance program: Session 1: Introduction to the skill of writing, the narrative paragraph Session 2: The descriptive paragraph, the expository paragraph Session 3: 5-paragraph essay Session 4: 5-paragraph essay
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení, E-learning, Prezentace práce studentů
- Kontaktní výuka
- 9 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 27 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen na psaní jako proces s důrazem na stavbu vybraných druhů souvislého textu od odstavců až ke krátkým textům. Pro pochopení struktury i obsahu jednotlivých typů kompozice analyzují studenti příslušné autentické texty, které slouží jako modely správně strukturovaných a náležitě podpořených psaných projevů.
Studenti si zlepší dovednost kriticky analyzovat texty a vypracovat jednoduchou, logickou a náležitě strukturovanou stať v AJ.
|
Předpoklady
|
Znalost AJ na úrovni B1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná práce
Požadavky: - registrace do kurzu PP1 v e-learningu - docházka a aktivní účast v hodinách (povoleny jsou dvě absence) - pravidelné kontrolování univerzitní pošty - včasné odevzdávání průběžných úkolů - písemný test v průběhu semestru psaný na univerzitě - závěrečný písemný test na konci semestru (esej psaná na univerzitě) Pro získání zápočtu je nutné, aby student z každého úkolu a testu získal nejméně 70%. Každý úkol či test lze opakovat pouze jednou. Systém hodnocení: - docházka (5%) - aktivní účast v hodinách (5%) - průběžné úkoly (20%) - test v průběhu semestru (20%) - závěrečný test (50%)
|
Doporučená literatura
|
-
Bailey E. and Powel P. The practical writer with readings. Boston: Cengage Learning., 2007.
-
Bailey E. and Powel P. The practical writer with readings. Boston: Cengage Learning., 2007.
-
Bailey, S. Academic Writing: A Handbook for International Students. Abingdon: Routledge, 2018.
-
Bailey, S. Academic Writing:A Practical Guide for Students. London: Routledge., 2003.
-
Bailey, Stephen. Academic Writing. A Handbook for International Students. Abingdon: Routledge, 2018.
-
Smalley, Regina L., Mary K. Ruetten, and Joann Rishel Kozyrev. Refining Composition Skills: Academic Writing and Grammar. Boston: Heinle ELT, 2011.
-
Zemach, Dorothy E., and Lisa A Rumisek. Academic Writing. From Paragraph to Essay. Oxford: Macmillan, 2015.
|