Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Zvláštní důraz je kladen tématům kritéria vhodnosti software pro školní prostředí, zdroje dat, didaktické využití mapových serverů, formy a metody, kurikulární materiály a stanovení standardů. Předmět zahrnuje rovněž výklad problematiky využívání mentálních map a didaktických aspektů počítačové kartografie.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zabývá problematikou implementace metod geoinformatiky (GIS, DPZ a GPS) do výuky na základních a středních školách, zvláště pak do výuky zeměpisu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Ústní prezentace samostatné práce studenta
Zápočet: účast na cvičeních, vypracování a prezentace samostatné práce Zkouška: ústní zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
Heywood, I, Cornelius, S., Carver, S. An introduction to geographical information systems. Essex, 2006. ISBN 978-0-13-129317-5.
-
VOŽENÍLEK, V. Geografické informační systémy I. Pojetí, historie, základní komponenty.. Olomouc, 1998.
|