Vyučující
|
-
Vávra Jaroslav, RNDr. Ph.D.
-
Bendl Tomáš, RNDr. Ph.D.
-
Rubáš Dominik, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do kurikulárního geografického vzdělávání 2. Vývoj kurikulární gegorafické výuky ve vybraných zemích (USA, UK, Německo a dal.) 3. Vývoj českého geografického kurikula 4. RVP a jeho transformace do ŠVP v geografické výuce 5. Využití portálu VÚP (rvp.cz) pro přípravu ŠVP a výuky 6. Učebnice, internet a interaktivní výuka v gegorafickém vzdělávání 7. Didaktické zpracování vybraných geografických témat 8. Revize kurikulárních dokumentů v zahraničí a v České republice
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřen na školní kurikulum a geografické učivo, které je v něm obsaženo. Studenti jsou seznámeni se standardy americkými, britskými, a dále s kurikulem německým. Detailně jsou seznamováni s historií a vývojem českého kurikula (RVP ZV), s vytvářením ŠVP a geografickým učivem v něm. V semináři se procvičují v tvorbě tematických plánů s důrazem na jejich integrační charakter.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Ústní prezentace samostatné práce studenta
Zápočet: účast na cvičeních, vypracování a prezentace samostatné práce Zkouška: ústní zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání..
-
Hemmer I. Educational Standards in Geography for the Intermediate School Certificate with sample assignments. Bonn, 2012.
-
KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X..
-
Vávra, J. Didaktika geografie I: od vzdělávacího programu k vyučovací hodině v zeměpisu na ZŠ, na příkladu tématu Světový oceán.. Liberec, 2006. ISBN 80-7372-083-3.
|