Vyučující
|
-
Vávra Jaroslav, RNDr. Ph.D.
-
Rubáš Dominik, RNDr. Ph.D.
-
Bendl Tomáš, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do studia místa. 2. Koncept místa v humánní geografii. 3. Vývoj geografických humanistických koncepcí se zaměřením na místo. 4. Místo jako prostředek poznání/poznávání (Heidegger, Malpas). 5. Místo a jeho potenciál ve vzdělávání. 6. Domov jako specifický koncept místa. 7. Jednotlivec a místo se zaměřením na prostorovost.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Studenti na vlastním zvoleném místě používají humanisticky geografické metody, které srovnávají s humánně pozitivistickými geografickými metodami. Předmět je zaměřený na humanisticky pojaté chápání místa. Základním pojetím je fenomenologická filozofie Heideggerova, Patočky a Malpase. Místo v pracích geografů Tuana, Relpha, Cresswella a dalších.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Blunt, Alison and Dowling, Robyn. Home. Abingdon, 2006. ISBN 10 0-415-33275-3.
-
Cresswell, Tim. Place. A short Introduction. Oxford, 2004. ISBN 13 978-1-4051-067.
-
Lynch, Kevin. Obraz města. The Image of the City. Praha, 2004. ISBN 80-7273-094-0.
-
Malpas, Jeff. Heidegger's Topology: being, place, world. Cambridge, 2008. ISBN 978-0-262-63368-0.
-
Norberg-Schulz, Christian. Genius Loci. Towards a phenomenology of Architecture. New York, 1979. ISBN 0-8478-0287-6.
-
Patočka, Jan. Úvod do fenomenologické filozofie. Praha, 2003. ISBN 80-7298-064-5.
|