Vyučující
|
-
Vávra Jaroslav, RNDr. Ph.D.
-
Bendl Tomáš, RNDr. Ph.D.
-
Rubáš Dominik, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do geografického vzdělávání 2. Historie geografického vzdělávání ve světě (Německo, USA, Velká Británie a další) 3. Historie geografického vzdělávání na území České republiky 4. Filosofické a psychologické přístupy k prostorovosti v geografickém vzdělávání 5. Prostorové myšlení v geografickém vzdělávání 6. Geografické kurikulum a standardy geografického vzdělávání ve světě 7. Geografické kurikulum a standardy geografického vzdělávání v České republice 8. Regionální a tématická studia v geografickém vzdělávání 9. Učebnice v geografickém vzdělávání 10.Příprava na první výstup v hodině zeměpisu a její realizace 11.Další prostředky (internet, interaktivní tabule, interaktivní učebnice) pro geografa-pedagoga
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti získají první vhled do problematiky oborové didkatiky zeměpisu, který budou dále rozvíjet v navazujícím magisterském studiu. Udělají si první představu o přípravě a výuce v hodině zeměpisu.
Studenti získájí vhled do problematiky oborové didaktika (geografického vzdělávání), která se dále rozvíjí v navazujících předmětech v navazujícím magisterském studiu.
|
Předpoklady
|
Absolvování základních předmětů z pedagogicko-psychologického bloku, především předmětu Obecná didaktika.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test
Didaktický test s minimální úspěšností 70 %.
|
Doporučená literatura
|
-
Vávra, Jaroslav. Didaktika geografie : od vzdělávacího programu k vyučovací hodině v zeměpisu na ZŠ, na příkladu tématu Světový oceán. Sv. 1 . univerzitní knihovna. Liberec, 2006. ISBN 80-7372-083-3 .
-
Výzkumný ústav pedagogický v Praze. RVP ZV (portál rvp.cz). rvp.cz. Praha.
|