Vyučující
|
-
Vávra Jaroslav, RNDr. Ph.D.
-
Bendl Tomáš, RNDr. Ph.D.
-
Rubáš Dominik, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do problematiky 2. Historie výuky zeměpisu 3. Charta geografického vzdělávání a US standardy geografického vzdělávání 4. Standardy zeměpisu na ZŠ a na SŠ, kmenové učivo 5. Brunerův model a Bloomova taxonomie v geografickém vzdělávání 6. Internet v geografickém vzdělávání 7. České a zahraniční geografické učebnice 8. Plánování a strategie v geografickém vzdělávání
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
|
Výstupy z učení
|
Studenti jsou seznamováni s historií a současností výuky geografie v Česku, v Evropě i ve světě, se základy oborové didaktiky. V seminářích jsou seznamováni se základy práce učitele zeměpisu ve třídě, které procvičují na vybraných tematických celcích.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Ústní prezentace samostatné práce studenta
Zápočet: účast na cvičeních, vypracování a prezentace samostatné práce Zkouška: ústní zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
Gersmehl, Ph. Teaching Geography. New York, 2005. ISBN 1-59385-154-5.
-
Vávra, J. Didaktika geografie I: od vzdělávacího programu k vyučovací hodině v zeměpisu na ZŠ, na příkladu tématu Světový oceán.. Liberec, 2006. ISBN 80-7372-083-3.
-
Vávra, J. Příprava učitelů na nové pojetí výuky zeměpisu.. In: J. Novotová (ed.): Evropská dimenze v přípravě učitelů na Fakultě pedagogické Technické univerzity v Liberci. Technická univerzita v Liberci, 2004. ISBN 80-7083-902-3.
|