Název předmětu | Literatura 3: Lit. pro děti a mládež |
---|---|
Kód předmětu | KAJ/LT3SS |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Probíraná témata: 1. Children's Literature: Basic Characteristics, Types, Genres. The Beginnings of Children's Literature.The Conceptualization of the Child. 2. 18th Century Prose: Mary Wollstonecraft, Sarah Fielding, Daniel Defoe, Jonathan Swift. 3. 19th Century Prose and Poetry: Charles Dickens, Charles Kingsley, J. M. Barrie; nonsense poetry - L. Carrol, limericks - E. Lear. 4. Animals in 19th Century Literature: R. Kipling, A. Sewell, J. London. 5. The Place of Fairy Tales in Children's Literature: O. Wilde, J. Newberry, Mother Goose. 6. 20th Century Literature for the Youngest: A. A. Milne, B. Potter, K. Grahame. 7. Women and Children's Literature: Edith Nesbit, Frances Hodgson Burnett, P. L. Travers J. K. Rowling.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Kurz se zabývá základní anglofonní literaturou pro děti a mládež a jejím vývojem včetně současné situace. Během přednášek podává přehled stěžejních děl, zasazených do kontextu daného období. Semináře jsou věnovány rozboru vybraných textů a možnostem jejich využití v hodinách anglického jazyka. Důraz je kladen převážně na analýzu různých literárních děl, která studentům umožní získat základní přehled o rozmanitosti dětské literatury.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Requirements: Enrolment in the LT3SS course on MOODLE/Google Classroom, active in-class participation, timely and complete fulfillment of assignments (according to the given instructions). Assessment: based on active in-class participation, timely and complete fulfillment of assignments (according to the given instructions), and final oral/practical exam. Requirements and assessment of combined study students are identical. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|