Název předmětu | Interiérová tvorba |
---|---|
Kód předmětu | KDE/INT |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Cvičení: 1. Interiérový design, vlivy na utváření interiérů (potřeby doby a tendence vytváření vzhledu interiéru), konzumní nátlak, potřeby bydlení (fyzické, psychické, skupinové, fáze změny v rodině), styl bydlení. 2. Oblasti bydlení, orientace místností, organizace prostoru, návaznost komunikací. 3. Půdorys, tvorba dispozice (stavěcí plochy, obslužné, průchozí), základní rozměry nábytku. Čtení a kreslení půdorysu, měřítko, symboly pro nábytek, kreslení rozvinutí stěn. Zaměřování místností a jejich zakreslení. 4. Dispoziční řešení jednotlivých místností, funkce. Zádveří, hala. Obývací pokoj. Kuchyně. Jídelna. Ložnice. Dětský pokoj. Koupelna. Pokoj pro hosty. Pracovna. 5. Posuzování kvality designu interiéru. Účelnost, materiálová a řemeslná dokonalost, základní prvky tvaru linie, plochy, tělesa. Optické změny prostoru, účinek světlého a tmavého, působení materiálů. Základní pravidla uspořádání řád, jasnost a čistota, rytmus, rovnováha, proporce. 6. Formování koncepce, moodboard. 7. Principy uspořádání prostoru, kontrastní a spojující prvky, tvary, barvy, materiály. Osobitý výraz, spolupůsobení tvarových prvků, shoda tvaru a funkce. Prostorové tvary, optické změny prostorových tvarů. Funkční a harmonické utváření prostoru. Koncepční panel. 8. Nauka o barvách odstín, jas, sytost; barevné kontrasty, barevná kompozice. Barvy v interiéru. Použití barevné nástěnky. 9. Styly v interiéru. 10. Koupelna, půdorys, vodoinstalace, elektroinstalace, sanita, povrchy. Kladecí plán. 11. Kuchyně, funkce, materiály, technické vybavení, zlatý trojúhelník zóny. 12. Zařizovací předměty, doplňky, textil v interiéru. Osvětlení a osvětlovací tělesa. 13. Spojení interiéru a exteriéru. Feng-shui. 14. V rámci předmětu student průběžně zpracovává zadané téma. Samostatná práce na konkrétním interiéru - vzorkovnice, půdorysy a nárysy interiéru, rozpočet na zařízení, výběr zařizovacích předmětů a osobní prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení |
Definice interiérového prostoru. Základní rozdělení dle funkce a společenské důležitosti. Rytmus řazení jednotlivých prostor - funkční vztahy. Rozvržení hmot mobiliáře a jejich vzájemná vyváženost. Osvětlení, barevné nároky na komfort.
Znalost probrané látky tohoto předmětu. |
Předpoklady |
Odborné znalosti získané v předchozím studiu.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
Splnění předmětu Ateliér 3,4 |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta textilní | Studijní plán (Verze): Textilní a oděvní návrhářství (2012) | Kategorie: Textilní výroba a oděvnictví | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta textilní | Studijní plán (Verze): Textilní a oděvní návrhářství (2012) | Kategorie: Textilní výroba a oděvnictví | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Fakulta textilní | Studijní plán (Verze): Textilní a oděvní návrhářství (2012) | Kategorie: Textilní výroba a oděvnictví | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |