Vyučující
|
-
Knížek Roman, Ing. Ph.D., MBA
|
Obsah předmětu
|
Přednášená témata: 1. Podnikání v rámci textilní průmyslu v rámci CZ, EU, světa 2. Příprava a realizace obchodního jednání, obchodní dokumentace 3. Cena, cenová politika, jednání o ceně, obchodní servis 4. Finanční řízení v rámci textilního podniku 5. Personální řízení, management, strategický management 6. Marketing, dotazníková metoda, corporate indentity 7. Specifika textilní výroby z hlediska prodeje - klasické, módní a funkční textilie, SMART textilie 8. Určení potřeb a kupních motivů zákazníka, stanovení prodejní strategie 9. Distribuce textilního zboží, distribuční cesty, 10. Podpora prodeje textilního zboží - reklama, výstavy a veletrhy, školení a vzdělávání
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Specifika textilní výroby z hlediska prodeje. Distribuce textilního zboží. Výběr a charakteristika textilního produktu. Kvalitativní a ekologické aspekty prodejnosti textilního výrobku. Význam ISO - norem, EKO - certifikátů a ochranných známek na textilním trhu. Role a profil obchodníků s textilním zbožím. Příprava a realizace obchodního jednání. Textilní výstavy a veletrhy.
Student získá znalosti o obchodování s textilními produkty
|
Předpoklady
|
Znalosti textilního zbožíznalství, marketingu a managmentu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Zápočet: absolvování předmětu, vypracování a obhájení samostatných úkolů Zkouška: písemná
|
Doporučená literatura
|
-
Benjamin Graham. Inteligentní investor. Praha. 2007.
-
Čichovský, L. Marketing zahraničního obchodu. Radix Praha, 1997. ISBN 80-86031-07-1.
-
Daniel Gladiš. Naučte se investovat. Praha. 2006.
-
Gretz,K.F.,Drozdech,S.r. Psychologie prodeje, 1990.
-
Hana Lipovská. Moderní ekonomie. praha. 2017.
-
Hana Scholleová. Ekonomické a finanční řízení pro neekonomy. Praha. 2017.
-
Jiří Fotr. Podnikatelský plán a investiční rozhodování. Praha. 1995.
-
Kolektiv autorů. Manažerem na jednotném trhu EU, 2003.
-
Kotler, P. Marketing management, 1995.
-
Kotler, P. Marketing management, 2000.
|