Vyučující
|
-
Boháčová Jana, RNDr. Ph.D.
-
Příhonská Jana, doc. RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Při výuce bude provedeno seznámení s metodikou výuky základních partií učiva matematiky střední školy, zejména gymnázia. Ve cvičeních studenti prezentují ukázky výkladu těchto partií. 1. Základní poznatky 2. Rovnice a nerovnice 3. Planimetrie 4. Funkce 5. Goniometrie 6. Stereometrie 7. Komplexní čísla 8. Kombinatorika 9. Analytická geometrie 10. Posloupnosti a řady 11. Diferenciální a integrální počet 12. Počítače ve výuce matematiky
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Výzkumný přístup při výuce matematiky. Metodický rozbor témat učiva s ohledem na daný stupeň školy - základní poznatky (logika, množiny, číselné obory), rovnice a nerovnice, planimetrie, geometrická zobrazení, funkce, goniometrie, posloupnosti a řady, finanční matematika, stereometrie, kombinatorika, pravděpodobnost a statistika, vektory a jejich užití, analytická geometrie, diferenciální a integrální počet.
Vědet jak učit:Základní poznatky. Rovnice a nerovnice. Planimetrie. Funkce. Goniometrie. Stereometrie. Komplexní čísla. Kombinatorika. Analytická geometrie. Posloupnosti a řady. Diferenciální a integrální počet. Počítače ve výuce matematiky.
|
Předpoklady
|
zkouška z didaktiky matematiky pro ZŠ
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška
Rozsah znalostí je stanoven sylabem. Je nutné předchozí absolvování předmětu Didaktika matematika pro základní školy.
|
Doporučená literatura
|
-
Učebnice matematiky pro SŠ (Prometheus).
-
F. Kuřina, Z. Půlpán:. Podivuhodný svět elementární matematiky.. Academia, Praha, 2006.
-
J. Kopka:. Hrozny problémů ve školské matematice.. Ústí nad Labem,UJEP, 1999. ISBN 80-7044-247-6.
-
M.Hejný:. Teória vyučovania matematiky.. Bratislava SPN, 1996. ISBN 80-08-01344-3.
-
POLÁK, Josef. Didaktika matematiky: jak učit matematiku zajímavě a užitečně. Plzeň: Fraus, 2014. ISBN 978-80-7238-449-5.
|