Název předmětu | Marketingová komunikace |
---|---|
Kód předmětu | KMG/MKO |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Přednášky (témata): 1.Vztah marketingové komunikace k marketingovému mixu, vymezení základních pojmů. 2.Komunikační proces, teorie, přístupy a modely. 3.Tvorba komunikační strategie v podniku. 4.Rozpočtování marketingové komunikace. 5.Reklama. 6.Osobní prodej. 7.Podpora prodeje. 8.Veletrhy a výstavy. 9.Public relations. 10.Sponzoring. 11.Přímý marketing, databázový marketing. 12.Přímý prodej - případová studie. 13.Nové trendy v marketingové komunikaci - virální a guerillová komunikace, elektronická komunikace, komunikace firem na sociálních sítích. 14.Praktický příklad marketingové komunikace ve firmě - přednáška odborníka z praxe. Semináře (témata): 1.Komunikační nástroje - základní pojmy. 2.Elektronická komunikace - příklady. 3.Direct mail - ukázky adresných zásilek do poštovních schránek. 4.Event marketing - příklady akcí pro zaměstnance, obchodní partnery, zákazníky. 5.Product placement - příklady marketingové komunikace firem. 6.Virální komunikace - příklady marketingové komunikace. 7.Guerillová komunikace - příklady marketingové komunikace.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
|
Výstupy z učení |
Předmět přibližuje studentům podrobněji jednotlivé formy marketingové komunikace firmy: reklamu, osobní prodej, vztahy s veřejností, podporu prodeje, přímý marketing, výstavnictví a sponzoring.
Student získá znalosti v souladu s požadavky a náplní předmětu, - pochopí marketingovou komunikaci v souvislosti s marketingem, vztah marketingové komunikace k marketingovému mixu - pochopí vztah mezi reklamou,osobním prodejem, Public relations, sponzoringem, výstavnictvím,přímým marketingem,databázovým marketingem,přímým prodejem, podporou prodeje a ostatní formami marketingové komunikace - naučí se metody a postupy pro řešení problémů v oblasti marketingové komunikace v praxi - komunikační proces,tvorba komunikační strategie v podniku,rozpočtování marketingové komunikace. |
Předpoklady |
Studium ekonomie, podnikové ekonomiky, managementu, financí. Absolvování předmětu Marketing,základní marketingové znalosti.
KMG/MK ----- nebo ----- KMG/MKG |
Hodnoticí metody a kritéria |
Písemná zkouška
Zápočet: Zpracování a prezentace semestrální práce. Zkouška: Písemná zkouška. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|