Vyučující
|
-
Myslivcová Světlana, Ing. Ph.D.
-
Ungerman Otakar, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky (témata): 1. Úvod, definice, základní pojmy, vývoj koncepcí, podnik a organizace v mezinárodním prostředí. 2. Formy vstupu na zahraniční trh a dopady na marketing v podniku. 3. Analýza prostředí v cílové zemi. 4. Mezinárodní marketingový výzkum. 5. Mezinárodní tržní segmentace. 6. Výběr trhu pro export, strategický marketing. 7. Produkt, mezinárodní produktové strategie. 8. Cenová politika v mezinárodním marketingu. 9. Distribuční strategie, volba typu prodejního místa. 10. Přímé a nepřímé distribuční cesty. 11. Marketingová komunikace při mezinárodních aktivitách. 12. Specifika komunikační kampaně v mezinárodním prostředí 13. Organizace marketingu u globálních firem. 14. Závěr, opakování, rezerva. Semináře (témata): 1. Analýza marketingového mixu a identifikace příležitostí na mezinárodním trhu. 2. Sestavení PESTLE analýzy. 3. Benchmarking přímé a nepřímé konkurence. 4. Volba formy vstupu na zahraniční trh a stanovení marketingových cílů. 5. Návrh marketingové kampaně. 6. Návrh komunikační kampaně. 7. Prezentace semestrální práce Semestrální práce: Sestavení marketingové kampaně pro český podnik, vstupující na zahraniční trh.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu)
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je vysvětlení specifik marketingu v případě mezinárodních aktivit podniku. Obsah předmětu je zaměřen na sestavení marketingové kampaně pro zahraniční teritoria.
orientace v oblasti mezinárodního marketingu.
|
Předpoklady
|
Základní marketingové znalosti
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Zápočet: Splnění podmínek stanovených na začátku výuky. Vypracování semestrální práce. Zkouška: Písemná zkouška. Úspěšné složení písemné zkoušky minimálně na 60 %.
|
Doporučená literatura
|
-
GHAURI, N. P. a P. CATEORA. International marketing. London: McGraw Hill, 2014. ISBN 978-00-7714-815-7.
-
MACHKOVÁ, Hana a Martin MACHEK. Mezinárodní marketing. Grada Publishing, 2021. ISBN 978-80-271-3006-1.
-
ŠTĚDROŇ, Bohumír, Eva ČÁSLAVOVÁ, Miroslav FORET, Václav STŘÍTESKÝ a Jan ŠÍMA. Mezinárodní marketing. Praha, 2018. ISBN 978-80-7400-441-4.
|