Vyučující
|
-
Dědková Jaroslava, doc. PhDr. Ing. Ph.D.
-
Ungerman Otakar, doc. Ing. Ph.D.
-
Červová Lenka, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.Úvod, definice, vývoj názorů na zahraniční obchod 2.Důvody vstupu na zahraniční trhy 3.Nepřímé metody vstupu na zahraniční trhy 4.Přímé metody vstupu na zahraniční trhy 5.Analýza prostředí v cílové zemi 6.Mezinárodní marketingový výzkum 7.Tržní segmentace 8.Výběr země pro zahraniční činnost 9.Výrobkové strategie 10.Cenové strategie, způsoby placení 11.Zpracování objednávek a distribuce 12.Komunikace v mezinárodních aktivitách 13.Organizace firmy při zahraniční činnosti 14.Závěr, opakování, rezerva
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu)
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je pochopit postupy, které umožní firmě být úspěšnou na mezinárodních trzích
orientace v oblasti mezinárodního marektingu.
|
Předpoklady
|
Základní marketingové znalosti
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Vyřešení samostatné práce na dané téma.
|
Doporučená literatura
|
-
Album, G., Strandskov, J. a kol.:. International Marketing and Export Management, Addison- Wesley 1994.
-
Ball, D., Mc Culloch, W.:. International Business, Mc Graw-Hill 1996.
-
Čichovský, L. Marketing zahraničního obchodu. Radix Praha, 1997. ISBN 80-86031-07-1.
-
Kulhavý, E.:. Mezinárodní marketing. BaBtext Praha, 1992. ISBN 80-90144-0-3.
-
Machková,H.:. Mezinárodní marketing. VŠE, Praha, 2003. ISBN 80-245-0496-0.
|