Vyučující
|
-
Dědková Jaroslava, doc. PhDr. Ing. Ph.D.
-
Ungerman Otakar, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Osnova přednášek: 1.Termín spotřebitel, zákazník, přístupy ke spotřebnímu chování, vysvětlení základních pojmů. 2.Kulturní rámec spotřebního chování, projevy kultury, části kulturního prostředí. 3.Sociální chování, nejbližší okolí - rodina jako zdroj spotřebního chování, děti jako spotřebitelé. 4.Rozhodovací proces zákazníka. 5.Spotřebitelská segmentace, typizace skupin zákazníků. 6.Systém ochrany spotřebitele v Evropské unii, ochrana spotřebitele v ČR. 7.Psychika a spotřební chování. 8.Analýza problematiky nákupu a prodeje z hlediska spotřebitelů. 9.Podstata CRM, CRM a úloha zákazníka. Nástroje CRM a zákaznická politika. 10.Vliv Internetu na chování spotřebitele - elektronické nakupování. Osnova cvičení: 1.Úvodní cvičení, zadání semestrální práce - zjišťování profilu spotřebitele, zadání podmínek pro splnění zápočtu. 2.Trh EU - kulturní odlišnosti v jednotlivých zemích, příklady. 3.Řešení případové studie. 4.Netradiční životní cyklus rodiny, chování rodiny. 5.Prezentace zadaných úkolů a otázek. 6.Prodejna a poskytování služeb zákazníkům. 7.Právní ochrana v ČR - řešení reklamací. 8.Tvorba a rozvoj vztahů s klíčovými zákazníky. 9.Prezentace semestrálních prací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřen na poznávání zákazníků - spotřebitelů a na identifikaci kulturních, sociálních a psychologických faktorů, působících na jejich rozhodovací proces.
Orientace v oblasti spotřebitelského chování.
|
Předpoklady
|
marketingové znalosti
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Zápočet: Vypracování a úspěšné obhájení semestrální práce. Zkouška:písemná
|
Doporučená literatura
|
-
Dědková,J. Spotřebitelské chování pro kombinované studium. Liberec, 2011. ISBN 978-80-7372-713-0.
-
Solomon,M.R. Consumer Behavior:Buying,Having and Being. Exxex, 2014. ISBN 978-0133450897.
-
Vysekalová,J. Emoce v marketingu- jak oslovit zákazníka. Praha, 2014. ISBN 978-80-247-4843-6.
-
Vysekalová,J.et al. Chování zákazníka.Jak odkrýt tajemství černé skříňky. Praha, 2011. ISBN 978-80-147-3528-3.
|