Název předmětu | Psychomotorika |
---|---|
Kód předmětu | KTV/ATV |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Cvičení: 1. Základní pojmy. Terapeutické a pedagogické pojetí psychomotoriky. 2. Psychomotorický vývoj během ontogeneze. Poruchy v psychomotorickém vývoji a jejich projevy. 3. Psychomotorická diagnostika v pedagogické praxi. 4. Využití psychomotoriky v praxi. Rozvoj jemné a hrubé motoriky, koordinace, orientace, rovnováhy. Hry a prožitková pedagogika. 5. Praktická cvičení. Udělování zápočtů.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Demonstrace, Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
|
Výstupy z učení |
Seznámení s netradičními formami výuky vedoucími k prožitku a radosti z pohybu. Využití netradičních pomůcek, které pomáhají ovlivňovat psychofyzický stav žáků.
Student je schopen do výuky tělesné výchovy účelově zařazovat psychomotorická cvičení. |
Předpoklady |
Základní pohybové dovednosti odpovídající věkové charakteristice studenta.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia, Písemná práce, Test
1. 80% aktivní účast na cvičeních. 2. včasné odevzdání seminární práce, 3. splnění zápočtového testu na 75 %. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|