Vyučující
|
-
Vitvarová Jana, Ing. Ph.D.
-
Nešetřil Kamil, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1) Úvod do informačních systémů a úvod do programů Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint) 2) Nemocniční informační systém (NIS), Radiologický informační systém 3) Počítačové sítě a jejich architektura, architektura klient-server, nejčastěji aplikované operační systémy ve zdravotnických IS; databázové systémy a jejich role v NIS 4) Bezpečnost informačního systému; šifrování, digitální podpis, práce s certifikáty, webové stránky poskytovatele zdravotních služeb; nástroje pro testování bezpečnosti Cvičení: 1) Úvod do předmětu; úvod do programů Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint) 2) Nemocniční informační systém, radiologický informační systém 3) Informační systém Medicus, Informační systém AKORD (hospitalizace, ambulance) 4) Média pro zdravotní záznamy, certifikáty, bezpečnostní mechanismy, bezpečnostní programy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška, Cvičení
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 16 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Náplní předmětu je seznámení s metodikou plánování a realizace aplikací informačních technologií ve zdravotnictví. Předmět se zejména zabývá nemocničními informačními systémy (NIS). Dalšími tématy jsou facility management, PACS, DICOM, elektronický archiv, datová úložiště a též outsourcing. Důležitou součástí je také bezpečnost a ochrana citlivých údajů a datové komunikační standardy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná práce
|
Doporučená literatura
|
-
HUANG, H. K. PACS and imaging informatics: basic principles and applications. 2nd ed. Hoboken, N.J: Wiley-Blackwell, 2010. ISBN 978-0-470-37372-9.
-
MÜNZ, Jan. Informační technologie ve zdravotnictví: informační systémy.. České vysoké učení technické: Fakulta biomedicínského inženýrství. Praha, 2011. ISBN 978-80-01-04720-0.
-
ZVÁROVÁ, Jana, Lenka LHOTSKÁ a Vladimír PŘIBÍK. Data a znalosti v biomedicíně a zdravotnictví. Praha, 2010. ISBN 978-80-246-1805-0.
|